flower border

K-POP* Makes My Day

K-POPガールズグループを中心に、歌詞や記事の和訳などを書くブログです

+‥‥Twitter始めました 更新情報をupします‥‥+

【歌詞・和訳】ペク・イェリン - That`s Why

Category15&
백예린 (ぺくいぇりん / ペク・イェリン / Baek Yerin) of 15&

That`s Why

Mini Album : FRANK <2015.11.30>

リクエストいただいた曲です






I was walking on the bridge
私は橋を歩いていた

People passed me by slowly
人々はゆっくりと私を通り過ぎる

And the weather was cloudy
天気は曇っていたわ


felt so empty suddenly
突然虚しく感じたの

It set my mood perfectly
それで完全に私の気持ちが決まった

It’s nobody’s fault, I know
誰が間違ったのか、私は分かってる

But I have to blame it on you
でもあなたのせいにしなきゃいけないの


bet you would deny it,
賭けるわ あなたは否定するでしょう

That you’re always making me
あなたはいつも私を

Can’t fight with your gravity
あなたの重力に抵抗できなくさせる

Ain’t never ready for this
準備ができてないのに


That’s why, that’s why
それが理由よ それが理由よ

I found why I got
私は見つけたわ

All those feelings a lot of sadness
どうして悲しみを感じてきたのか

Always you left me alone
いつもあなたは私をひとりぼっちするの

me alone here
ここでひとりぼっち

But you’re still there, in my heart
でもあなたはまだここにいる 私の心に

You know, you should know
あなたは知ってるよね 知っているはずよ

Why I cry.
私が泣く理由

Why I cry.
私が泣く理由

Why I cry.
私が泣く理由


Like I said it on the verse
私が今言ったように

Everyday, you get on my nerves
毎日、あなたは私をイライラさせる

You’re so good at pull and push
あなたは駆け引きが得意なのね


I got worse at drying my tears
涙が乾いたらもっと辛くなったの

I felt like dying for these few weeks.
この何週間か死にたいと思ってた

When I see you around,
あなたを見かければ

You make me feel damn alive
あなたは私を生きていると感じさせるの


bet you would deny it,
賭けるわ あなたは否定するでしょう

That you’re always making me
あなたはいつも私を

Can’t fight with your gravity
あなたの重力に抵抗できなくさせる

Ain’t never ready for this
準備ができてないのに


That’s why, that’s why
それが理由よ それが理由よ

I found why I got
私は見つけたわ

All those feelings a lot of sadness
どうして悲しみを感じてきたのか

Always you left me alone
いつもあなたは私をひとりぼっちするの

me alone here
ここでひとりぼっち

But you’re still there, in my heart
でもあなたはまだここにいる 私の心に

You know, you should know
あなたは知ってるよね 知っているはずよ


Hope you know I tried
頑張ったって知ってほしい

Hope you know I cried.
泣いていたって知ってほしい

You’re not forcing or anything
あなたは無理強いなんかしてなかった

I’m always dragged by your eyes.
私があなたの目に惹きつけられていたのね


I know I’ll be fine.
乗り越えられるわ

As this time goes by
時が過ぎればね

Even now, you’re breathing in me
今でもあなたは私の中で息をしてる

Even now, you’re breathing in me.
今でもあなたは私の中で息をしてる


That’s why, that’s why
それが理由よ それが理由よ

I found why I got
私は見つけたわ

All those feelings a lot of sadness
どうして悲しみを感じてきたのか

Always you left me alone
いつもあなたは私をひとりぼっちするの

me alone here
ここでひとりぼっち

But you’re still there, in my heart
でもあなたはまだここにいる 私の心に

You know, you should know
あなたは知ってるよね 知っているはずよ

Why I cry.
私が泣く理由


Why I cry.
私が泣く理由

Why I cry.
私が泣く理由

Why I cry.
私が泣く理由



和訳はまったく自信がありません...(*´;ェ;`*)

[곡 소개]
[曲紹介]

6. That’s Why
작사, 작곡: 백예린 / 편곡: 구름
타이틀곡 "우주를 건너"와 더불어 이번 앨범의 감성을 가장 잘 표현한 곡. 기교를 빼고 읊조리듯 노래하는 백예린의 목소리를 듣고 있으면 마음이 편안해지는 느낌이다.
作詞、作曲: ペク・イェリン / 編曲: クルム
タイトル曲「宇宙をわたって」と共に今回のアルバムの完成を最もよく表現した曲。技巧を抜いて口ずさむように歌うペク・イェリンの声を聞いていれば、心が安らかになる感じだ。


→【15&】歌詞・和訳一覧へ
→歌詞・和訳一覧へ

0801_201512082157009d2.jpg




関連記事

0 Comments

Post a comment